donderdag 30 juli 2015

Het oordeel van God is reeds gaande door ons heen

 32Iedereen die mij zal erkennen bij de mensen, zal ook ik erkennen bij mijn Vader in de hemel. 33Maar wie mij verloochent bij de mensen, zal ook ik verloochenen bij mijn Vader in de hemel.

34Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. 35Want ik kom een wig drijven tussen een man en zijn vader, tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; 36de vijanden van de mensen zijn hun eigen huisgenoten!

37Wie meer van zijn vader of moeder houdt dan van mij, is mij niet waard, en wie meer houdt van zijn zoon of dochter dan van mij, is mij niet waard. 38Wie niet zijn kruis op zich neemt en mij volgt, is mij niet waard. 39Wie zijn leven probeert te behouden zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van mij, die zal het behouden.

Matt. 10:32-39 

Jezus kwam het zwaard brengen, niet in wereldse zin zoals in de Islamitische Jihad. Het is een geestelijke strijd en Jezus zelf is het zwaard van de Geest dat scheiding brengt. Als we Hem verkondigen in leven, woord en daad dan brengen wij ook het zwaard in de wereld. Zo zijn wij in deze wereld een geur ten leven voor sommigen en een geur ten dode voor anderen. Hoe men op ons reageerd ook binnen onze families als wij Jezus serieus navolgen heeft eeuwige consequenties. Als we staan voor waarheid en openheid, voor respect en bewogenheid in deze kille wereld zullen sommigen zich van ons afkeren terwijl anderen juist tot het licht worden aangetrokken. De aanwezigheid van Jezus brengt automatisch het oordeel want waar het licht komt moet het duister wijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten