zondag 20 april 2014

Jezus overwinnaar



De grootste overwinning die het universum ooit aanschouwde werd behaald door de weerloze nederige, zachtmoedige en vredelievende Christus aan het kruis.  Ook na zijn opstanding is de aanwezigheid van Christus te midden van het strijdgewoel van deze wereld niet gekenmerkt door wapengekletter maar door vrede die alle verstand te boven gaat ongeacht de wereldse omstandigheden.  Ook wij die door geloof verbonden zijn met de Vredevorst die gezeten is boven elke macht, kracht en naam in de Hemelse Gewesten vinden onze kracht in Hem.  Niet met geestelijk of mystiek wapengekletter, maar in de sterkte van Zijn liefdesmacht kunnen we alles wat de vijand tegen ons in de strijd werpt aan. Hij heeft alle macht in Hemel en Aarde, Hij is de Heer van de Hemelse Legers, Hij heeft aan het kruis Satan en de machten ontwapend. 

In de opstanding heeft God de geweldige kracht van zijn uit-de-dood-opwekkende & levendmakende liefde getoond. Hij nodigt ons uit om in geloof met Hem te sterven aan onze zelf-gerichtheid vol eigen liefde en in Zijn overwinningskracht op te staan in God-gerichtheid vol van Zijn liefde. Het gaat niet zozeer om onze geestelijke krijgskunst maar juist om verbonden te leven met Jezus die reeds alle macht heeft. Gebed is daarom geen magisch wapen dat slechts door ingewijden goed kan worden beoefend. Nee gebed is het middel om verbinding met onze machtige Heer te maken, daarom vermag het gelovig gebed veel. Hij is de Heer die in liefde in antwoord op ons gebed verlossing en bevrijding brengt. Daarom zegt Jezus in Johannes 15:9-17

9 Ik heb jullie liefgehad, zoals de Vader mij heeft liefgehad. Blijf in mijn liefde: 10 je blijft in mijn liefde als je je aan mijn geboden houdt, zoals ik me ook aan de geboden van mijn Vader gehouden heb en in zijn liefde blijf. 11 Dit zeg ik tegen jullie om je mijn vreugde te geven, dan zal je vreugde volkomen zijn. 12 Mijn gebod is dat jullie elkaar liefhebben zoals ik jullie heb liefgehad. 13 Er is geen grotere liefde dan je leven te geven voor je vrienden. 14 Jullie zijn mijn vrienden wanneer je doet wat ik zeg. 15 Ik noem jullie geen slaven meer, want een slaaf weet niet wat zijn meester doet; vrienden noem ik jullie, omdat ik alles wat ik van de Vader heb gehoord, aan jullie bekendgemaakt heb. 16 Jullie hebben niet mij uitgekozen, maar ik jullie, en ik heb jullie opgedragen om op weg te gaan en vrucht te dragen, blijvende vrucht. Wat je de Vader in mijn naam vraagt, zal hij je geven. 17 Dit draag ik jullie op: heb elkaar lief.

Met Hem en in Hem geworteld, vervuld met Zijn Heilige Geest van waarheid en liefde staan we sterk want dan verhoort Hij onze gebeden. Bovendien is Hij met ons alle dagen van ons leven (Matt. 28:20) en is Hij een goede herder die zo sterk is dat Hij zelfs zijn schapen te midden van de wolven kan bewaren en hoeden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten