donderdag 26 maart 2015

Welke leiders zijn ons tot voorbeeld?

1 Cor. 10:33-1 Cor. 11:1

Ik wil iedereen ter wille zijn, in welk opzicht dan ook; ik zoek niet mijn eigen voordeel, maar dat van alle anderen, opdat ze worden gered. Dus volg mij na, zoals ik Christus navolg.

1 Tim. 5:24-25

24Van sommige mensen zijn de zonden overduidelijk nog voordat erover geoordeeld wordt; bij anderen komen ze pas bij het oordeel aan het licht. 25Zo zijn ook goede daden duidelijk zichtbaar; en wanneer ze dat niet zijn, blijven ze niet voor altijd verborgen.

Jezus waarschuwt ons in 1 Cor. 7:12-27 dat Hij wil dat we anderen behandelen zoals we zelf behandeld willen worden en dat enkel degenen die doen wat Hij zegt zullen blijven maar de anderen zullen worden weggevaagd. Hij waarschuwt daarbij dat niet elke leider die op staat in ons midden de weg van Christus voor ogen heeft. Sommigen zijn als wolven, ze worden niet gedreven door het verlangen om het onderwijs van Jezus in de praktijk te brengen door anderen te behandelen zoals zij zelf behandeld willen worden. Zij worden gedreven door dierlijk instinct voor eigen belang ook als dat ten koste van anderen gaat. Sommigen van hen doen notabene grote wonderen en weten zich goed te profileren. Zo goed dat ze er zelf in gaan geloven en zelfs op de dag van het oordeel Jezus er van proberen te overtuigen hoe goed zij zijn door op hun successen in de bediening te wijzen (vers 22). Jezus valt e rechter niet voor, Hij zegt 'ga weg van mij, kwaad doeners' (vers 23). Een leider die niet gedreven wordt door het onderwijs van Jezus, wie dit niet gehoorzaam in de praktijk brengt, is in de bediening vooral op zijn/haar eigen voordeel gericht. Dit leidt altijd tot veel kwaad!!!  

Laten we daarom mensen zoals Paulus navolgen die niet hun eigen voordeel zoeken maar het goede zoeken voor anderen en zo Christus navolgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten