woensdag 8 april 2015

Gebed is geen Christelijke manier van toveren

Joh. 14:12-14

 12Waarachtig, ik verzeker jullie: wie op mij vertrouwt zal hetzelfde doen als ik, en zelfs meer dan dat, ik ga immers naar de Vader.13En wat jullie dan in mijn naam vragen, dat zal ik doen, zodat door de Zoon de grootheid van de Vader zichtbaar wordt. 14Wanneer je iets in mijn naam vraagt, zal ik het doen.

Jezus geeft hier de garantie aan zijn leerlingen dat wat zij vragen in zijn naam ook door hen ontvangen zal worden. Bidden in Jezus naam is niet hetzelfde als het uitspreken van een soort toverformule zodat je krijgt wat je hebben wil. Bidden in Jezus naam heeft te maken met het bidden in de gezindheid van Christus, enkel zo bidden is bidden naar zijn wil. Zie ook Matt. 7:7-11 en Jakobus 4:2-3.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten